FC2ブログ

ディスパッチャーの航空気象情報

運航管理者が航空に関する気象情報サイトを集めました。 フライト前に天気チェックに。ディスパッチャーになりたい人に。
上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。
アメリカでは、連日管制官の居眠りが問題になっているようです。
便もほとんどない夜間の時間帯に勤務するのは、眠気との戦いのようです。



航空管制官の居眠り相次ぐ 米で勤務体制見直し
2011/4/18 9:35
 【ワシントン=共同】
米国で航空管制官の居眠りが相次いでいる問題で、ラフード米運輸長官は17日、
FOXニュースとのインタビューで、管制官の十分な休息を確保するため、同日から勤務体制を見直したことを明らかにした。
 管制官が勤務終了から次の勤務に入るまでの間隔は最低8時間と定められていたが、
これを最低9時間とした。また早朝や夜間に職場責任者の数を増やし、管制官が居眠りをしないよう目を光らせる。
 勤務中の管制官に計画的に仮眠を取らせるかどうか問われた長官は「給与をもらって仮眠することは許さない」と述べ、認めない考えも示した。
 AP通信は、日本やドイツでは夜間勤務の管制官用に仮眠室があると紹介。
近く公表予定の連邦航空局(FAA)などの報告書が、夜間勤務で最長2時間半の仮眠を取るべきだと提言する見通しだと報じた。

(関連記事)
空港管制官が居眠り、停職処分に 旅客機2機は自力着陸 米国
2011.3.25 13:42
 AP通信は24日、米首都ワシントン近郊のレーガン・ナショナル空港で23日未明、
2機の旅客機が管制塔からの応答が得られなかったため、自力で着陸していたと報じた。
米連邦航空局(FAA)は居眠りしていたことを認めた管制官を停職処分にした。2機は無事に着陸し、負傷者はなかった。
 米メディアによると、同空港は深夜から午前6時まで管制官が1人勤務態勢となっており、
ラフード運輸長官は夜間に最低2人の管制官を配置するよう指示するとともに、FAAに米全土での管制官の勤務状態調査を命じた。
 2機はアメリカン航空(乗客乗員97人)とユナイテッド航空(同68人)。
パイロットは着陸許可などを求めて管制塔に連絡したが応答がなかったため、上空を周回。
他の手段でも連絡を試みたが反応がなかったため着陸誘導を断念し、2機は相次いで自力着陸した。(共同)

Air-traffic controllers get new anti-fatigue rules
by Alan Levin on Apr. 17, 2011, under USA Today News

Air-traffic controllers will be given longer breaks between shifts under new anti-fatigue rules announced Sunday,
but the nation’s Transportation secretary appeared to shut the door on the solution some scientists say would
best address the recent spate of sleeping controllers: carefully controlled naps.

“On my watch, controllers will not be paid to take naps,” Transportation Secretary Ray LaHood said
on Fox News Sunday. “We want to make sure they’re well rested. We want to make (sure) that
in the workplace there’s the ability for them to do their job, but we’re not going to pay controllers to be napping. We’re not going to do that.”

Stung by the sixth incident involving a sleeping or unresponsive controller this year —
this time at a large facility in Miami early Saturday morning — the Federal Aviation
Administration announced that controllers would be given at least nine hours off between
shifts instead of the current eight-hour minimum. Controllers also will be prohibited from
switching shifts with another employee unless they have had at least nine hours off.

FAA managers at air-traffic facilities will also be working more late-night and early-morning
shifts to better monitor the times when employees are most likely to be fatigued and fall asleep, the agency said.

The moves are among a dozen recommendations produced earlier this year by a joint
committee of FAA management and the controllers’ union, the National Air Traffic
Controllers Association (NATCA), according to a summary of the group’s work obtained by USA TODAY.

The shift changes will address a common weekly schedule in which a controller compacts five shifts into less than four days. On the final day of the week, a controller typically would work from 6 a.m. to 2 p.m., leave work for eight hours and then return at 10 p.m. to work an overnight shift.

Having more time off before that final overnight shift can increase alertness, research by the FAA and NATCA found. However, the improvement would not be significant. Only by permitting controllers working overnight to nap during what are now scheduled breaks can people remain fully alert during the entire shift, the research found.

LaHood’s comments were the clearest signal to date that the government was backing away from its own recommendation to allow some form of napping during breaks.

“That makes it clear that politics are still the No. 1 priority in Washington and public safety is second,” said Bill Voss, the president of the non-profit Flight Safety Foundation and a former controller.

In the latest incident, a controller at the Miami Air Route Traffic Control Center, which oversees mostly high-altitude, long-distance flights across the Southeast, nodded off on the midnight shift, the FAA said. The controller was suspended after being reported by a co-worker.

None of the incidents so far this year has come close to triggering an accident.

Controllers are responsible for using their time off to get appropriate sleep, the FAA and the union say.

.
コメント
この記事へのコメント
コメントを投稿する
URL:
Comment:
Pass:
秘密: 管理者にだけ表示を許可する
 
トラックバック
この記事のトラックバックURL
http://wxdisp.blog113.fc2.com/tb.php/76-8ad38c6c
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
この記事へのトラックバック
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。